Opłacalność programów lojalnościowych

Rynek e-commerce intensywnie się rozwija. Na ostrej konkurencji korzystają klienci, ponieważ sprzedawcy prześcigają się w wymyślaniu promocji mających na celu zdobycie i utrzymanie klientów. Jednym ze sposobów jest

autorski program lojalnościowy.
Każdemu sprzedawcy przyświeca ten sam cel – zamienić jednorazowo robiącego zakupy w danym sklepie człowieka w wiernego, stałego

klienta.
A więc sprzedawco:
Jeśli decydujesz się na program, za pomocą którego po spełnieniu przez klienta określonych warunków oferujesz darmową usługę lub produkt, przemyśl dobrze, czy taka transakcja faktycznie przyniesie ci więcej korzyści, niż strat.

Ciekawym i bardzo lubianym przez potencjalnych nabywców pomysłem jest premiowanie stałych klientów darmowym produktem – takie programy lojalnościowe dobrze sprawdzają się w branży gastronomicznej. W przypadku tego typu systemu musisz także bardzo uważnie przeanalizować swoje możliwości i dokładnie określić, jaki koszt gratisowego produktu jesteś w stanie ponieść, aby po darmowym przekazaniu klientowi obiecanego produktu, nadal wychodzić na plus.

Stosunkowo najbezpieczniejszą opcją jest premiowanie stałych klientów rabatem. I tu po raz kolejny kluczową kwestią jest klarownie skonstruowany regulamin tego typu promocji. Pamiętaj, że jeśli masz w swojej ofercie grupę produktów, na których masz niską marżę lub posiadasz w asortymencie produkty o znaczeniu strategicznym (na przykład, nie zarabiasz na nich dużo, ale pomagają ci sprzedawać inne produkty) – powinieneś wykluczyć je z programu lojalnościowego, aby uniknąć ponoszenia strat. Zadowolenie klienta

jest bardzo ważne, jednak w biznesie chodzi przede wszystkim o to, żeby skutecznie generować przychody.

Źródło : Biztok.pl